tisdag 1 september 2009

Sylt från stan

Det är bara att gratulera.

Calle Högberg har startat företaget Sylt från stan och i och med det sjösatt världens kanske bästa affärsidé, som jag önskar att jag själv hunnit före med.

GP* bjuder idag på gratisreklam värd kanske två miljoner kronor (eller vad kostar ett uppslag nu för tiden?) och det är inte mer än rätt. Calles affärsidé är att hjälpa villaägarna i Kungsladugård att bli av med sin frukt, så han hämtar den i en liten skrinda, kokar sylt och säljer vidare. Helt rätt!

Jag hoppas få möjlighet att köpa några burkar. Det blir inte många gram koldioxid av den sylten!


* endast pappersversionen dock, så jag kan tyvärr inte länka

2 kommentarer:

  1. din idé kommer snart! Kanske ett kooperativ för att samordna folks egna odlingar. Sälj dina grönsaker till mig så säljer jag dem vidare typ....

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att odla persilja förresten!

    SvaraRadera