måndag 7 september 2009

Plommonmarmelad och böcker

Medan jag stod i köket ikväll och kokade plommonmarmelad lyssnade jag på radion. Lyckades precis pricka in veckans OBS som handlade om -tada!- klimatet. Två nya böcker recenserades, bland annat Nicholas Sterns nya som jag gissar kommer bli omtalad.

Budskapet är så deppigt så jag orkar knappt inte referera. Stern har gett upp tvågradersmålet, tror inte att det längre är möjligt att begränsa oss dit. Giddens ser ingen samlad global klimatpolitik som kan hantera krisen och varnar för en ny medeltid.

Och utanför mitt fönster fortsätter människorna leva sina liv som om inget har hänt.

1 kommentar:

  1. Den här rösten är mycket mer inspirerande och upplyftande tycker jag:
    http://www.guardian.co.uk/environment/video/2009/aug/28/10-10-franny-armstrong

    SvaraRadera