torsdag 17 september 2009

Föräldraskap

Igår kväll var jag en riktigt usel förälder. Det körde ihop sig totalt med stora flickan och jag somnade med en stor klump i magen efter att ha varit alldeles för högljudd, elak, hårdhänt. Varför blir det så där? Det är inte jag. Vem är det där monstret? Var kommer hon ifrån?

Vaknade till en ny morgon, nya bekymmer. Lilla flickan magsjuk. Där fick man för sina synder.

Tack och lov att det svänger fort. Ikväll har alla varit friska och glada. Imorgon kommer svärmor för att ta hand om barnen medan vi går på äktenskapskurs hela helgen. Det ska bli... intressant.

3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé, med äktenskapskurs!

    SvaraRadera
  2. Sådant är föräldraskapet, ofta känner man sig otillräcklig. men äktenskapskurs låter bra!

    SvaraRadera
  3. Det konstiga var at jag var tvungen att anmäla min fru också...S

    SvaraRadera