tisdag 22 september 2009

Filmpremiär!

Det lär väl knappast ha undgått någon att det ikväll är dags för premiären av "Age of stupid". Jag går dit med kluvna känslor. Jag är inte så lite rädd för vad filmen kommer att göra med mig.

Jag blir ju så ledsen. Och arg. Och förtvivlad.

Trots att jag långt ifrån är någon troende människa finner jag mig allt oftare tänkande tankar som "må Gud vara med oss", när jag tänker på den fullständiga katastrof vi springer rakt in i.

Som om han skulle kunna hjälpa oss.

3 kommentarer:

  1. Skulle vara intressant att höra vad du tyckte. Vi har bokat biljetter till på lördag.

    SvaraRadera
  2. Den ligger fortfarande för nära inpå för att jag ska kunna ge en vettig recensera, men jag kan iaf säga att det inte är någon feelgood-film direkt. Det gör ont att se alla klipp samlade över allt som redan hänt och händer. All vetskap som finns och ändå kör mänskligheten på, rakt in i bergväggen. Jag tror tyvärr inte att den får samma genomslag som Al Gores film, trots att den troligen är både viktigare och mer vetenskapligt korrekt. Inledningen är viktig, det gäller att inte blinka på fel ställe.

    SvaraRadera
  3. Japp, missa inte de två första minuterna av filmen. De ger en otrolig effekt!!

    SvaraRadera