lördag 5 september 2009

Privilegierad

Vilken rikedom jag har förmånen att få ta del av! Känner mig glad och privilegierad.

På mitt jobb finns en man som bor "på landet" med bland annat höns och växthus. Denna vecka har han kommit med två stora påsar med de godaste vindruvor jag ätit. Växthusskörd. Alltså, det går inte att beskriva hur goda de var. Helt plötsligt blev jag väldigt sugen på att bygga ett växthus i kolonin, bara för att odla vindruvor.

Som om det inte vore nog med vindruvorna, igår kom han med ett paket med 12 ägg som jag fick köpa av honom. Så idag blev det kokt ägg till frukost, från garanterat lyckliga höns. Det smakar så mycket godare då.

Idag har vi dessutom varit ute i kolonin och skördat. Plommon, päron, sockerärtor, några äpplen. Den här årstiden är fantastisk och det är så lyxigt att kunna frossa i egen frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar