tisdag 15 september 2009

Tant Grön

I helgen fanns det en massa roliga aktiviteter man kunde hitta på i stan. Liseberg hade landsbygdsdagar och på Gunnebo var det ekologisk marknad. Men varken jag eller maken hade lust att göra några långa förflyttningar.

Därför blev vi så glada när vi såg att det var Folknöjesfest i Slottsskogen på söndagen. Och att Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin skulle finnas i Dalslandsstugan och berätta sagor för barnen. Just den boken är lilla flickans absoluta favorit just nu så det kändes som en höjdare.

Upp på cyklarna och iväg. Så enkelt och smidigt. Förutom läsning med Tant Grön fanns det nybakta tunnbröd till försäljning. Lukten väckte härliga barndomsminnen från bagarstugor till liv hos både mig och maken.

Tänk om det fanns en bagarstuga i närheten som man kunde hyra, dra ihop ett gäng och bara baka en massa gott bröd. Det hade väl varit nåt?

1 kommentar:

  1. Ja! Bakstuga ja tack!

    Och på lördag får ni komma på Majornadagen på Karl Johanstorg, ännu en kortisutflykt. Jag kommer vara där och jag har tre hönor med mig :o)

    Hoppas du mår bätte!

    E

    SvaraRadera