fredag 11 september 2009

Dagens roliga

Har varit i Stockholm idag.

Dagens roliga 1: Gick på broarna från centralen till söder. På vägen till mötet mötte jag Kristina Lugn. På vägen tillbaka, på nästan exakt samma ställe, Håkan Nesser som var ute och rastade sin stora hund.

Dagens roliga 2: På mötet var en man från ABB, ni vet en sån där som man har en massa fördomar om när man är sån mupp som jag. Vit, medelålders, ingenjör. You know. Men han kom med två tänkvärda kommentarer. Den första var att han tydligen brukar säga till teknikerna på jobbet att även en ingenjör borde kunna lära sig att släcka lampan på toaletten. Såna kommentarer gillar jag! Det andra var också något han brukar säga på jobbet när de pratar miljö. Det handlade om de olika åtgärder som behöver göras på vägen till ett mer hållbart samhälle:
Vi måste göra lätta, svåra, kortsiktiga, långsiktiga, tekniska och beteendemässiga förändringar.
Det var väldigt bra sammanfattat tyckte jag och jag hoppas att han fortsätter upprepa det som ett mantra i alla möjliga sammanhang han befinner sig i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar