torsdag 23 april 2009

Ledig fredag

Jag har länge jobbat deltid för att få mer tid med barnen och en allmän balans i livet (som ju faktiskt innehåller så mycket mer än arbete!). Nu när maken blivit uppsagd är detta inte aktuellt längre. Jag kan inte riktigt motivera det "praktiskt" och sen är det svårt att veta hur mycket pengar han kommer att få ut och hur länge det dröjer innan a-kassan börjar komma.

Jag är inte helt nöjd med detta då jag inte alls har lust att jobba heltid. Jag har världens goaste tjejer och vill inte vara borta från dem ännu mer än vad jag redan är. Jag håller tummarna att det snart löser sig med makens jobb så att jag kan gå ner lite i arbetstid igen.

Imorgon har jag i alla fall min sista lediga fredag för den här gången. Oj, vad jag ska njuta.

Vädret verkar ju bli helt okej.

1 kommentar:

  1. Hoppas det löser sig för er med ekonomin. Det finns inget som kan ge en så gråa hår som det här med pengar...

    SvaraRadera