onsdag 22 april 2009

Kan direkt feedback påverka hushållens konsumtionsbeteende?

Imorgon ska jag gå på ett intressant seminarium på Handelshögskolan här i Göteborg.

Projektet som ska presenteras har tagit fram ett interaktivt verktyg som visar den direkta och den indirekta omsättningen av energi, koldioxid och kväveoxid för en individs/ett hushålls konsumtion av varor och tjänster. Det låter som något som är helt i linje med mitt experiment.

Förhoppningsvis ska jag få svar på den spännande frågan:
Kan ökad kunskap och direkt feedback om de globala metaboliska konsekvenserna av konsumtion bidra till ett mer hållbart konsumtionsbeteende som minskar miljöpåverkan?

1 kommentar:

  1. Det här skulle jag gått på om jag inte hade varit bortrest. Vore kul om du kunde sammanfatta vad som sades, särskilt kul om du vill gästblogga på Ecoprofile om det!

    SvaraRadera