onsdag 22 april 2009

Ibland brister det

Idag har jag varit i Stockholm för ett möte och en presentation. Båda dessa krävde en hel del planering och förberedelser utöver det vanliga. Jag lyckades få med mig allt utom pinkoden till jobbets Internet-modem. Det är jag faktiskt nöjd med, för den gick ju enkelt att få via sms.

På hemmafronten krävde denna resa att jag fick åka hem till snälla mamma och hennes snälla sambo och natta barnen igår. Även detta en planering lite utöver det vanliga. Men jag tror att det även där har funkat bra.

Vad som däremot sket sig var att jag helt missade att ta med mig vattenflaska, frukt, macka m.m. för att överleva denna dag utan att behöva handla. Det är bara att erkänna att min hjärnkapacitet inte räckte till till fullo där. Och det är också bara ett erkänna att det krävs lite planering för att klara av att köpstoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar