onsdag 25 mars 2009

Gratis kultur

En av de stora fördelarna med att bo i en större stad är att det finns ett visst kulturutbud och har man tur så är det till och med gratis ibland.

Eftersom jag försöker konsumera så lite som möjligt under detta år så kommer jag bland annat att undvika konserter, som annars är bland det bästa jag vet. Men idag släpper Maia Hirasawa sin nya platta och då ska hon också spela några låtar på skivaffären Bengans. Det blir perfekt att gå dit och få den värsta konsertabstinensen stillad och sen gå hem och äta några våfflor.

Tyvärr går det inte att använda min gamla granne Götas recept, där det skulle vara snö i smeten för att få våfflorna sådär underbart frasiga.

EDIT: Bengans är fortfarande Bengans på Stigbergstorget i Göteborg för mig. Därför läste jag inte så noga och missade därför att Maia skulle spela på Bengans i Stockholm. Klantigt. Men våfflorna blev goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar