fredag 27 mars 2009

Det går inte så bra just nu

Två uppdrag som jag har gett till mig själv de sista veckorna har misslyckats totalt.

Dels är det mjölken i téet. Jag fixar det bara inte. Är jag hemma och det finns mjölk så nog slinker det ner en skvätt. Och detsamma på jobbet. Jag får kämpa vidare, för min ambition är verkligen att vänja mig av med den.

Dels är det den där utmaningen från "Köpstopp, miljötänk och andra nya vanor". Ett stort fiasko. Jag hamnar vid datorn och TV'n per automatik (det är ungefär som mjölken som hamnar i téet utan att jag riktigt vet hur det gick till...).

Och så var jag i affären idag. Skulle bjuda en kompis på middag. En quinoa-sallad. Det blev svårt med tillbehören bara. Ekologisk färsk minispenat. Jovisst, bra, om det inte hade varit för den där plastbyttan den säljs i som är helt värdelös ur klimatsynpunkt. Några tomater hade varit gott, men det är ju helt fel årstid. Fetaost, hur är det med den egentligen? Oliver i glasburk?

Det är inte roligt att handla och äta längre, vilket jag uppenbarligen inte är ensam om att känna.

1 kommentar:

  1. Det där med mjölkavvänjningen är jag nog inte rätt person att ge råd. Jag är sån när det gäller choklad, finns det hemma så måste det ätas...
    utmaningen då, ett par tips: testa nästa veckas utmaning istället, komer på bloggen senare idag, i stort sett samma syfte, men kanske lättare att genomföra. tejpa för onknapparna,eller sätt en lapp framför så du kommer ihåg att inte slå på.
    Lycka till!
    Med maten känner jag lite lika, börjar bli jobbigt att handla nu, man tänker för mycket. det var lättare förr när man inte brydde sig och köpte vad som helst.

    SvaraRadera