torsdag 19 mars 2009

Förändring är att vänta

Det börjar kännas som att det blir svårt att fylla bloggen med vettiga saker kring koldioxidexperimentet. Jag gör ju inte så mycket. Sammanställer mina utsläpp varje månad. Försöker göra små förändringar i min vardag för att minska dem, till exempel avstå från chokladen på jobbet (har gått bra hittills) och sluta använda mjölk i téet (i alla fall på jobbet). Fler små steg kommer säkert att tas allt eftersom.

Att jag valt att minimera mitt uteätande har kanske inte så mycket med klimatfrågan att göra, utan mer att spara pengar och försöka ha koll på vilken mat jag stoppar i mig.

Men i alla fall. Inspirerad av bland annat Svantes föredrag igår, Christian Azar (håller på med boken just nu) och Navid Modiris 365 saker funderar jag på hur jag kan lyfta detta ett steg längre. Tänker att jag ska börja påverka beslutsfattare, producenter, affärer. Ställa krav.

Jag vet inte ännu precis vad och hur jag vill göra, jag ska ägna helgen åt att fundera på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar