måndag 2 november 2009

Nya livet börjar nu

Från och med idag ska jag gå ner i arbetstid igen. Så himla skönt!

Jag gick upp till heltid när maken blev varslad och senare uppsagd i våras. Sen har det visat sig att han fortsätter jobba lika mycket som tidigare (eller egentligen mer eftersom han också jobbade deltid) fast nu som timanställd. Så galet nog har vi jobbat heltid båda två under hela hösten. Puckat.

Så från och med idag arbetar jag 85 procent. Firade med att gå på ett jympapass på Friskis på lunchen. Det är sånt jag ska hinna med. Och så hämta barnen ett par dagar i veckan.

Härligt.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt för dig! Just nu jobbar jag ca 78% vilket på ett sätt är skönt (mer tid med barnen) men på ett annat sätt stressande eftersom jag inte tycker att jag hinner med allt jag vill på kontoret...
    Dessutom är fritiden så uppbokad at tjag inte riktigt hinner andas ut... Fast i söndags låg jag och läste framför brasan nästan hela dagen, det var skönt :-)

    SvaraRadera
  2. Hmm, jo jag misstänker att det kan bli stressigare på jobbet. Får försöka lära mig att styra upp och prioritera. Jag försöker att släppa lös så mycket fritid som möjligt, det går faktiskt rätt bra just nu.

    SvaraRadera