lördag 28 november 2009

Buy nothing day - not

Jag har haft väldigt många köpfria dagar det här året men detta blev inte en sådan. Som min tillvaro ser ut just nu gäller det helt enkelt att gripa tillfället i flykten.

Idag hade stora flickan dansuppvisning i Mölndal. Efter första föreställningen, som vi hade biljetter till, lämnade vi henne och mormor där för den andra föreställningen. På spårvagnen tillbaka till stan somnade lillasyster och vi insåg att nu öppnades ett julklappsköps-fönster. Det är otroligt sällsynt att vi kan gå på stan tillsammans utan barn. Så med beslutsamma steg inhandlades på kort tid de viktigaste julklapparna till barnen. Mycket effektivt.

Dessutom hann vi in på Systemet för att köpa arrak så att vi kan koka årets julpunsch.

Nu ska jag göra lite adventsfint i köket!

3 kommentarer:

  1. Hallå där
    Nu blev jag nyfiken på er julpunch... kan man kanske få recept?

    SvaraRadera
  2. Själv firade jag köpfria dagen med att skaffa en separat bildskärm till bärbara datorn. Och på söndag en tv. Via Freecycle, www.freecyclegbg.se, jag fick dessa begagnade prylar helt gratis. Helt fantastiskt! De funkar utmärkt. Har du tipsat om denna och liknande ge-bort-sidor på nätet? På Facebook finns tex gruppen "bortskänkes/mottages/ges/doneras/031", säkert finns många, många fler...

    SvaraRadera
  3. Jag har köpt en julgran idag. En i plast. Undrar hur juligt det kommer att kännas.

    SvaraRadera