lördag 14 november 2009

Det börjar klarna

Det här med Köpenhamn och december och toppmöte och klimatdemonstration har länge varit något diffust obestämbart nånstans där i framtiden. Jag har hela tiden känt mig på det klara med att jag ska åka men min vana trogen inte tagit tag i det direkt. Jag brukar inte vara så bra på att planera långt fram i tiden.

Sista veckorna har jag ju dessutom funderat över om jag ska ta med mig dottern dit eller inte. Landade till slut i att hon av säkerhetsskäl får stanna hemma.

Och så igår kom ett mejl med en massa praktiska tips, bussar, tider och samlingsplatser. Och helt plötsligt blev det liksom verkligt. Jag ska verkligen åka. Det kommer att finnas andra människor att ansluta till, jag har ett sammanhang, en grupp att tillhöra. Vad kul det ska bli!

Enda smolket i bägaren är att jag missar minsta dotterns luciafirande på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar