måndag 25 maj 2009

Skoporr

Har varit på möte i huvudstaden idag och hade en timme över innan tåget hem. Hann ut på stan i det fina vädret. Gick och köpte en present till min fantastiska, älskade man. Och av en slump lyckades jag gå förbi min absoluta favoritskoaffär. Knulp på Kungsgatan.

Jisses vad mycket fina skor!

Det finns en liten historia om hur jag hittade dit en gång i tiden. Det måste vara snart tio år sedan. Vi var och hälsade på i Stockholm och stod i en rulltrappa på Åhléns. Framför mig står en tjej med de finaste röda skor man kan tänka sig. Knuffade lite i sidan på mitt sällskap och pekade på skorna... Och så gjorde jag nåt som jag aldrig gjort, vare sig förr eller senare. Jag klappade tjejen på axeln och berömde henne för skorna och frågade var hon köpt dem. Jag hade väl väntat mig nåt i stil med "London för fem år sen" eller nåt annat ouppnåeligt. Döm om min förvåning när hon säger att hon köpt dem på Knulp och att affären bara ligger fem minuter bort. Springer dit och hittar skorna. Köper dem givetvis.

Använder dem fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar