onsdag 6 maj 2009

EU-valet

Snart är det dags för val till EU-parlamentet. Jag har genom mitt jobb fått insikt i att det faktiskt finns några svenskar där nere som gör ett bra jobb för miljön. Detsamma har Naturskyddsföreningen kommit fram till i sin granskning.

Jag kommer absolut att rösta den 7 juni och hoppas att alla andra miljöintresserade också gör det. För det spelar faktiskt en avgörande roll. Dessutom hoppas jag att alla gör sitt bästa för att påverka släkt, vänner, arbetskamrater m.fl. att lägga sin röst på någon som för miljöns talan "där nere".

Av de fem som fått "tummen upp" av Naturskyddsföreningen ställer tre upp för omval och känns som ganska säkra kort. Så gott folk, lägg era röster på Åsa Westlund (S), Carl Schlyter (MP) eller Lena Ek (C).

Lägg också dessa tre namn på minnet så att ni kan rabbla dem i sömnen när folk i er närhet undrar vem i hela friden de ska rösta på i det där konstiga EU-valet.

1 kommentar:

  1. Efter att ha läst "Tyst hav" och blivit lite fisktokig har Isabella Lövin blivit en av mina idoler. Så när jag läste att hon är andranamn på mp:s lista, så kändes det enkelt var rösten och krysset skulle hamna.

    SvaraRadera