onsdag 27 maj 2009

Ekologiskt godis - gott eller äckligt?

Imorgon åker min stora flicka på läger med sin klass och jag har varit med i den föräldragrupp som planerat detta. Igår hade vi ett sista avstämningsmöte för att kolla att allt är under kontroll. Vilket det inte var visade det sig. En av de andra föräldrarna var mycket orolig över att jag skulle vara inblandad i det gemensamma godisinköpet och att det därför skulle bli ekologiskt godis. Det kunde han inte acceptera i så fall, för det är ju så himla äckligt.

Jag blev stum av förvåning. En vuxen människa.

Säger man så? Även om man nu tycker att det ekologiska godis man smakat inte är särskilt gott, så kanske man uttrycker sig lite smidigare? Hade jag varit lite mer snabbtänkt hade jag kontrat med att vi helst inte vill proppa våra barn (och oss själva) fulla med en massa mer eller mindre giftiga tillsatser och konstigheter. Men nu är jag inte det så då får jag sitta här och gräma mig istället.

Jag råkar tycka att ekologiskt godis är betydligt godare än "vanligt" och tack och lov verkar barnen också gilla det.

4 kommentarer:

  1. Ja, det var ju ganska korkat sagt. Tror inte ens han smakat ekologisk. Säkert en sån där som är emot allt nytt. Vad brukar ni äta för godis? Jag har inte sett så mycket ekologisk. Jag äter bara choklad, och hittade nu två sorter från änglamark. Den ena var inte så jättegod, men det kan knappast ha att göra med att den är ekologisk. jag är bara van vid den jag brukar äta. Jag kommer fortsätta köpa änglamark ändå. Den var även rättvisemärkt.

    SvaraRadera
  2. Vi beställer en massa gott godis från Hedenborgs.se, colaflaskor, gummibjörnar osv osv. De kanske kan skicka ett postpaket upp till dig?

    SvaraRadera
  3. Ekologisk godis är ljuvligt! Ett tips är att testa Ekorrens ekologiska smågodis från Sjölunda gård :)

    SvaraRadera
  4. Ja, Ekorrens kan vi köpa på Coop, så det kanske de kan ta in även uppe i norr. Supergott.

    SvaraRadera