tisdag 2 juni 2009

Trött

Hur gör alla andra?

Jag har ingen lång pendlingstid, en liten lägenhet istället för ett stort hus, en man som hämtar barnen och ger dem middag och inte heller jobbar jag en massa övertid. Ändå är jag så fruktansvärt trött och hinner/orkar inte hålla ordning hemma. Hinner knappt gå iväg och träna. Hinner knappt umgås med vänner. Har ingen ork kvar att blogga eller engagera mig i nåt vidare miljöarbete.

Hur gör alla andra? Som pendlar långt, bor i stora hus, jobbar övertid och ändå har skinande rent hemma och vältränade kroppar.

Hur går det till?

2 kommentarer:

  1. Jättetrevlig blogg du har!

    Det gäller kanske att skruva ner förväntningarna och prioritera.

    Själv är jag en mycket långsam bloggare som skriver ungefär ett inlägg i veckan. Sitter och förberader det mesta när jag långpendlar.

    Besök gärna min blogg,

    SvaraRadera
  2. Tack Martin för snälla ord. Du har helt rätt om att skruva ner förväntningarna och prioritera och det är oftast inget problem. Men ibland när det kör ihop sig och hjärnan kokar är det som att all klokhet försvinner.

    Länken till din blogg verkar inte funka, kan du lägga upp den igen?

    SvaraRadera