onsdag 3 juni 2009

Skärpning Coop

Är det inte så att Coop verkligen anstränger sig för att vara den bästa matvarukedjan ur miljöhänseende? Och att de oftast lyckas bra? Jag handlar i alla fall helst på Coop, då jag tycker att utbudet av ekologisk mat är bäst där.

Men vad är det stolpskott som gjort den TV-reklam som rullar den här veckan? Säg upp avtalet med den reklambyrån. Annars kanske jag måste klippa mitt Medmera-kort.

I korta drag är detta budskapet de förmedlar:

Vi är tre miljoner medlemmar som bestämt oss för att göra både maten och miljön lite bättre, men det tar tid och då blir man hungrig, så därför är det nu extrapris på flintastek, grillkorv och risifrutti

Ursäkta, men på vilket sätt gör flintastek, grillkorv och risifrutti miljön bättre? I min värld är det tre utmärkta exempel på livsmedel som vi inte behöver sälja mer av.

Snälla Coop, berätta för mig hur ni tänkte.

Filmen ligger just nu på Coops hemsida.

1 kommentar:

  1. Ja det är ju helt absurt! Man borde maila Coop och fråga.

    SvaraRadera