onsdag 10 juni 2009

Confession

Jag ska ut och flyga.

För första gången på kanske 13 år så ska jag flyga. Det känns helt absurt. Och väldigt knasigt att det blev just i år. När jag verkligen kämpar på med mina koldioxidutsläpp.

Såklart har det med jobbet och göra. Och då det är ett uppdrag jag verkligen brinner för så får jag bita ihop och bara göra det, hur konstigt det än känns. Konferensen jag ska på är i Kairo, så det är ju inte heller så lätt att sätta sig på tåget.

Självklart kommer resan att klimatkompenseras, for what it's worth...

I alla fall, med anledning av denna resa och alla förberedelser inför den så vet jag inte hur aktiviteten blir här på bloggen den närmsta tiden.

Efter Kairo stundar semester.

1 kommentar:

  1. Te absolvo.
    Om fler skulle dra ner på sina flygresor till en vart trettonde år, så skulle vi komma långt. Vi har suttit här på morgonfikat och pratat semesterplaner, och fler än hälften ska på sommarcharter. Av gammal vana liksom. Många av dem tar nog nån vecka i november också, och drar iväg nånstans. "Skönt att komma bort lite."

    Kairo blir säkert fantastiskt intressant. Ha en skön sommar!

    SvaraRadera