onsdag 17 juni 2009

Faller isär

Ikväll har vi varit ute och grillat i stugan. Det började inte så bra dock. Grillen föll isär. Sönderrostad. Vi plåstrade ihop den och klarade därmed middagen, men med tanke på hur mycket vi grillar så kommer vi nog att bli tvungna att gå och köpa oss en ny grill.

Testade att återvinna grillkolen idag förresten. Det fungerade utmärkt.

När vi grillar använder vi ett tändrör för att tända briketterna och ofta grillar vi bara något snabbt, lite fisk eller några korvar, så då är det en massa kol kvar när vi är färdiga. Genom att lägga på locket så slutar det att glöda och det finns ganska mycket briketter kvar. Idag testade jag alltså att återanvända dessa i tändröret vid nästa grill. Bra både för miljön och plånboken.

4 kommentarer:

  1. Jag föll isär igår
    Det var bara Lotta som såg det
    Ingen ana'nånting, inte jag
    Det tog ett par år, juni
    För att jag skule tappa allt
    Barnen såg på mig och sa
    "Det är ju midsommar, du kan väl vara hel?
    Kompisarna kommer ju på middag, skärp dig"
    Tralla

    Faller isär lalalalala
    Jag föll isär igår...



    Text och musik säkert med viss bearbetning av David...

    SvaraRadera
  2. Skiiiiit, grillen är död. Hur ska det gå? Jag sörjer er grill, den har mig sannerligen gjort mycket gott.

    SvaraRadera
  3. Varför inte göra en egen grill. Ett mer miljövänligt val att återanvända ett gammalt bensinfat eller gastub. Men det är väl enklare att köpa nytt. Svårt att leva som man lär...

    SvaraRadera
  4. Det lutar just nu åt att det blir en begagnad grill från Blocket. Bra idé annars att göra en egen. Var får man tag på ett gammalt bensinfat inne i centrala Göteborg? Är det nån som har en byggbeskrivning så tas det tacksamt emot också.

    SvaraRadera