måndag 4 januari 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Maken och stora flickan har åkt iväg på några dagars skidresa och då var planen att jag skulle ägna ett par kvällar åt att summera mina utsläpp under förra året. Nu inser jag dock att han tog med den dator där jag har samlat alla mina beräkningar och beräkningsunderlag... Så gick det med det.

Och idag hade jag en lyxig eftermiddag ihop med några vänner. Vi försöker ses nån gång varje år för en "ekoshoppingrunda" och det är alltid lite pyssel att få ihop ett tillfälle som passar med alla jobb och familjer. Idag började vi med lunch på Solrosen och plöjde sen en massa second hand- och vintageaffärer i Haga/Linnéstan. På önskelistan fanns bland annat en kofta, en väska och ett par stövlar. Men det ville sig inte. Jag är så usel på att handla, kom hem tomhänt. Så gick det med det.

2 kommentarer:

  1. Snacka om eko-shopping när man kommer hem tomhänt! Men några timmar med goa vänner väger tungt, eller hur?!

    SvaraRadera
  2. Visst var det så, att träffa tjejerna var det viktiga. Att komma hem tomhänt var något av en bonus. Eller vad jag nu ska kalla det.

    SvaraRadera