onsdag 20 januari 2010

Ingefärachock

Så smög sig då en vinterförkylning på mig till slut. Har gått och väntat på den i många månader nu.

Det finns en bra sak med förkylning och det är att det då blir tillåtet att äta snuskiga mängder kanderad ingefära. Köpte en påse i hälsokostaffären för nåt år sen, mest av en tillfällighet. Chockades först av styrkan men kunde ändå inte sluta äta. Kraftigt beroendeframkallande alltså. Det har blivit många påsar sen dess. Det visade sig vara en supermedicin mot förkylning. Det känns som att symptomen lindras och att ingefäran hindrar att förkylningen bryter ut på riktigt.

För att variera mig gjorde jag ikväll en kopp te med honung och färsk ingefära. Barnen sov, maken stack iväg på konsert så jag fick ha Markus Krunegård helt för mig själv.

F-n vad gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar