onsdag 20 januari 2010

Flitens lampa lyser

Alltså jag vet inte vad den där ingefäran gör med mig. Förutom att lindra förkylningen så ger den alldeles uppenbart någon slags superkrafter.

På vinden har jag en symaskin som bara kan sy raksöm och i klädkammaren en stor påse med kläder och annat som behöver lagas och fixas. Ikväll av alla kvällar ingick dessa nån sorts symbios. Allt som kunde lagas med hjälp av raksöm är nu åtgärdat. Gött.

Dessutom har jag skajpat en dryg timme med en vän i norr och då kunde jag samtidigt passa på att laga ett gäng strumpor som fått små irriterande hål på sig.

Väldigt väl utnyttjad tid!

3 kommentarer:

  1. Okej, jag förstår. Det där uppåttjacket måste man ju testa. Köper på lunchen. Kanske kan det få mig att orka ta bort det sista julpyntet?

    SvaraRadera
  2. ååå måste alltså inhandlas! Vaknade i morse med täppt näsa och ont i halsen...

    SvaraRadera