onsdag 19 augusti 2009

Skärpning Coop (igen)

Idag damp månadens försändelse från Coop ner i brevinkastet. Jag gillar egentligen Coop, de har ett schysst ekologiskt utbud och vi har en trevlig liten affär här i vårt område. De utmålar sig också att vara riktigt miljöbra så de har en hel del att leva upp till i mina ögon. Det var därför jag blev så besviken över den där reklamfilmen i våras.

Nu är de igång igen med sin konstiga dubbelmoral. Med tidningen idag följde Coop MedMera Resecheck. Ser man på. "Res billigare i vinter. Vi bjuder på en resecheck hos Apollo." Mitt i allt snack om miljö, ekologiskt, rättvisemärkt och klimatsmarta val tycker Coop på allvar att vi efter sommaren nu måste börja planera vintersemestern. Och varför inte då flyga till Thailand?

Så otroligt puckat, ja jävlar jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar