tisdag 25 augusti 2009

Skördetid

Alltså, jag blir så lycklig över Barack Obama. Han är min hjälte. Nu håller han och Michelle på och undersöker möjligheten att sätta igång en "Bondens marknad" utanför Vita huset. Både för att sälja det som odlas i deras egen trädgård men även för lokala bönder. Helt rätt. Det där är en förebild att ta efter! Läs mer här.

För eventuella läsare i Göteborg kan jag tipsa om att Slottsskogskolonin har Höstfest på lördag mellan 13 och 16. Tyvärr vågar vi inte kalla det skördefest för det brukar inte finnas så mycket skörd. Det är lite för tidigt för äpplen, päron och plommon och det andra som växer, i alla fall i min trädgård, vill jag ha för mig själv... Gissar att det är samma för de andra på området.

Men växtmarknad blir det, liksom loppis, korvgrillning, våfflor mm. Varmt välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar