måndag 10 augusti 2009

Gamla datorer

I ett par år nu har vi haft två gamla datorer stående i garderoben. Vad ska vi göra av dem?

Jag hörde någon gång att återvinningen av gamla datorer förbättras avsevärt från år till år, så att om man hade möjlighet att avvakta med att slänga sin gamla dator så var det bra. Men nu orkar jag inte mer. Jag vill frigöra plats.

Dessutom verkar det nu vara så att man ska lämna in sitt elektronikavfall så fort som möjligt för att de miljöskadliga ämnena ska tas om hand som miljöfarligt avfall och metaller, plaster och glas återvinnas, vilket ju såklart minskar behovet av jungfruliga råvaror.

Men jag vill inte heller att mitt elektronikskrot ska hamna fel.

1 kommentar:

  1. Nåt tossigt är det. Vi har för mycket elektronikskrot helt enkelt. Och vi köper konceptet att det som är skitbra idag är kass imorgon. Kan ingen bara dra i nödbromsen...

    SvaraRadera