tisdag 6 januari 2009

Okänd framtid

Igår pratade jag för första gången med grannen om mitt lilla projekt. Har inte pratat med så många om det så det är intressant att försöka sätta ord på vad det är jag vill göra och hur jag tänker mig att det kommer att bli. Jag tror att det kommer att ta några månader innan jag inser vilka vanor och beteenden som måste förändras. Först när jag gjort några månadssammanställningar kommer jag att kunna se var mina utsläpp är som störst och vilket av det som inte är nödvändigt att hålla fast vid. Just nu lever jag på enligt ungefär samma mönster som tidigare, för att jag hoppas att året ska visa att man kan leva ett trevligt gott liv inom hållbara ramar. Men det får tiden som sagt utvisa.

Igår var vi och handlade mat och det är klart att jag gick och funderade en hel del på vilka varor som kunde följa med hem med gott samvete. Så trots att vi skulle ha en barnfri kväll med lånad film blev det varken chips eller godis. Väl hemma letade jag igenom kylskåp och skafferi och hittade både marsipan och mörk choklad som blivit över sen julen, så jag smälte chokladen och hällde över bitar av marsipan. Mumsigt till ett glas rött Ecologica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar