onsdag 11 februari 2009

Kvällsrutiner

Känner mig trött och oinspirerad. Kvällarna försvinner helt i nattande av döttrarna. Vi har varit otroligt bortskämda, nattningen har tagit fem minuter per barn. Borsta tänderna, på med pyjamas, bädda ner och säga godnatt.

Men något har hänt. Sista veckorna har nattningen tagit mellan 2-2,5 timme. Börja med lilla flickan kvart över sju, ligga och läsa, ligga bredvid, gå in om och om igen. Sen dags för stora flickan, som alltid somnat som en klocka, men nu ligger hon 1-1,5 timme och ropar, kommer upp, tusen ursäkter.

När det väl är tyst och lugnt är jag helt färdig. Orkar inte tänka på experimentet, orkar inte skriva.

Men jag kan tipsa om en blogg som jag varit inne på några gånger, bland annat har hon recept på chips som jag ska testa. Kanske i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar