lördag 19 december 2009

Livet går vidare

Precis som jag misstänkt och anat hela hösten slutade Köpenhamnsmötet med ett jaså. Aldrig förr har väl uttrycket "Mycket väsen för ingenting" passat bättre.

Men som en klok människa sa, det är bara att bryta ihop och komma igen. Det finns massor att göra även utan ett bra globalt avtal. Alla individer kan ta sitt eget ansvar så långt det är möjligt, EU kan göra massor, svenska regeringen kan göra väldigt mycket.

Minusgrader i Göteborg. Medan maken och barnen bakade lussekatter passade jag på att frosta av frysen. Det var verkligen välbehövligt. Vardagsbestyr som terapi.

2 kommentarer:

  1. Jag får erkänna att jag hade en strimma hopp, nu är jag mest i en bryta ihop fas. kanske kommer jag igen?

    SvaraRadera
  2. Det sista som överger en är hoppet.... Jag säger UPP TILL KAMP, det är inte för sent... Kan själv! Har precis börjat sortera vilka förändringar jag kan göra för att förändra istället för att ge upp!

    SvaraRadera