torsdag 3 december 2009

Återanvändning

Nu när mitt år med koldioxidexperimentet är på väg mot sitt slut börjar det komma förfrågningar från lite här och var om tips för ett liv med liten klimatpåverkan. Jag har tidigare berättat att jag var och pratade på Hållbarhet 2009 och att jag ska vara med i Hållbar Utveckling Väst miljöjulkalender.

Och häromdagen ringde en reporter från Metro. Imorgon ska de ha nån sorts klimattema i tidningen med anledning av Köpenhamnsmötet och där ska jag vara med på ett hörn. Jag återanvänder mina fem tips både i Metro och i julkalendern, så det är inte några spännande nyheter jag kommer med direkt. Fotot i Metro är i alla fall taget idag i Stockholm. Men det är lite hemligt. Det skulle helst se ut som att jag var i hemma i Göteborg tyckte redaktionen, men det gick inte att lösa praktiskt. Om det är nån som ser artikeln imorgon skulle det vara intressant att veta om det går att se var kortet är taget...

Nu laddar jag för solidarisk varumässa och klimatdemonstration på lördag. Och om en vecka åker jag till Köpenhamn. Det ska bli spännande och roligt.

4 kommentarer:

  1. Vad ska du göra i CPH? När är du där?

    SvaraRadera
  2. Jag kommer bara att vara där lördagen den 12e för demonstrationen. Har inga kontakter eller möjligheter att komma in på några förhandlingar tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Heja Lotta! Skall bli intressant att höra hur året funkade. Nu ska jag ta mig en sväng till marknaden i Haga.

    SvaraRadera
  4. Jag läste artikeln igår morse men tänkte tyvärr inte på var det såg ut som du var ngnstans. Jag tänkte nog att du var i Majorna... ;-)

    Det var kul att läsa och en trevlig överraskning på sextonbusen.

    SvaraRadera