måndag 8 februari 2010

Halvtid

Imorgon bitti åker maken hem och jag stannar några dagar till för att jobba. Känns sorgligt att han ska åka, vi har haft några fantastiskt roliga och innehållsrika dagar. Vi avslutade ikväll med att åka 200 meter upp i luften och titta på utsikten från Tokyo Metropolitan Government Building. Maffigt!

Imorse var jag nära himlen. Sushihimlen. Var på fiskmarknaden och när man är där ska man passa på att äta sushi hade vi hört. Stod ute och köade i två timmar för att sen betala 350 kronor för tolv bitar. Vissa bitar var så ljuvligt goda att det omöjligt kan beskrivas. Det hela var en mycket speciell upplevelse. Det fanns 12 sittplatser och man satt på en lång rad vid disken och såg de tre kockarna göra i ordning bitarna som las en och en framför en. Inga tallrikar och sånt tjafs här inte.

Nu är det sovdags. Hittills har det varit si och så med sömnen kan man lugnt säga. Jag hoppas innerligt att jag ska kunna sova inatt, är riktigt trött på att ligga och snurra runt i sängen halva natten.

Sayonara!

2 kommentarer:

  1. Trist att Muxboy måste dra hem. Tokyo Metropolitan Government Building låter dock toppen!

    Själv har jag ätit göteborgsk sushi idag. Gott det med!

    Ha det fortsatt bra och kom ihåg lottonummer till mig någon dag!

    /D

    SvaraRadera
  2. Gött att höra attni varit i sushiheaven! Synd att muxboy måste dra ifråm dig. Jag skall marinera honom tills du kommer hem.....

    SvaraRadera