söndag 21 februari 2010

Älskade vinter

Jag kan inte låta bli att vara helt överväldigad av denna vinter vi välsignats med. På veckorna är det lite jobbigt. Att ta sig till dagis, över snövallar och genom kletigt grått modd. Men helgerna. Det är magiskt och inget annat än underbart.

På med skidorna, lite fika i ryggsäcken, barn i pulka, iväg till Slottsskogen.

De bilderna jag tagit idag, vilket huvudbry kommer inte de att ge oss om tio femton tjugo år. Var var vi på vintersemester det året? När barnen var sådär tre och sju år gamla?

Igår pulsade jag och stora flickan över halva stan för att komma till Skandinavium och Melodifestivalgenrepet. Vilket sårbart samhälle vi skapat oss. Snö, kyla. Mer behövs inte för att allt ska bli kaos.

Vad glad jag är att jag i min vardag inte är fullständigt beroende av spår och vägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar