onsdag 3 februari 2010

Eco i Tokyo?

Är lite osäker på hur jag kommer att reagera när jag kommer till Tokyo. Kommer konsumtionsdjävulen att drabba mig med följd att jag shoppar loss som en galen i elektronikkvarter, Hello-Kittyvaruhus och fiskmarknader? Eller kommer jag att tycka att det är motbjudande med all slit-och-släng och onödiga prylar av plast och inte kunna handla någonting alls?

Har försökt kolla upp möjligheterna att handla miljövänligt och har hittills hittat nån hampa-affär, lite matställen med organic inriktning och så såklart en hel del loppmarknader och vintage shopping.

Men det roligaste av allt var att jag hittade "Tokyo Free Guide" som precis som namnet säger tillhandahåller gratis guider i Tokyo. Vi slängde iväg en intresseanmälan trots den extremt korta framförhållningen (de ville egentligen att man skulle anmäla intresse 2-3 veckor i förväg...) och fick idag besked om att vi ska få bli guidade av Atsushi på söndag.

Atsushi gillar traditionell svensk musik. Undrar vad det är för nåt?

2 kommentarer:

  1. KRAV i Japan heter JONA. De är rätt aktiva, vad jag förstår. Vem vet - ni kanske springer på dem eller deras märke?

    SvaraRadera
  2. Jag ska hålla utkik. Tack för tipset.

    SvaraRadera